onsdag 28 november 2012

168 tips att få ligga

Det är när man ger sig på att läsa böcker som Alla får ligga av Henrik Fexeus som jag inte kan komma ifrån vad skönt det är att leva i ett fast förhållande. Alla dessa oskrivna regler, hela detta spel som alldeles för lätt blir en alldeles för stor del av vår vardag. Detta spel som egentligen endast har ett enda mål: att få någon i säng. Och därefter kanske även ett livslångt förhållande.

Men det är en väldigt kul och intressant bok att läsa. För även om målgruppen är folk som vill bli bättre på att få napp på sitt flirtande, så handlar allting i slutändan enbart om den sociala kompetensen. Att kunna föra sig bland andra okända människor, att lära sig att läsa av andra människor, veta när den andra är intresserad eller inte, och hur man själv visar detsamma, utan att bli för påträngande.

Med andra ord en bok som vi alla känner minst en person som behöver läsa och lära sig någonting utav.

Under mottot "endast modiga personer får ligga" leds vi igenom den snåriga djungel av kroppens omedvetna kommunikation, signaler i rörelser och ord och vikten av att alltid verka ha kul och därmed vara en rolig människa. En människa som man vill prata med.

Förutom att det är en lärorik bok i hur man ska bete sig mot andra människor och hur man gör för att få andra människor intresserade av en, så är den även väldigt underhållande med alla små snabba kommentarer och replikförslag. Själv fastnade jag stenhårt för:

"När jag ser dig känner jag att jag bara vill äta upp dig. Du är som en väldigt het marshmallow"

Vem skulle inte smälta om någon sa så till en?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar