torsdag 9 februari 2012

Årets bokrea

Så har jag då äntligen tittat in på bokus för att se vad de har att erbjuda vid årets bokrea. Tyvärr ås har bokreorna gått mig ordentligt förbi de senaste åren, mest beroende på att man inte får bokreakatalogen neddimpandes i brevlådan längre.

Och i ärlighetens namn, när jag bläddrar sida för sida genom bokus bokrea-avdelning, så kan jag bara konstatera att jag saknar papperskatalogen något oerhört. Det går ju inte att få någon som helst överblick på det här viset.

Nej, jag vill sitta tillbakalutad i en fåtölj eller i soffan, med en stor kopp varmt kaffe eller te, och med penna i handen bläddra mig genom katalogen, fundera på vad jag vill ha och göra små anteckningar, ringa in böcker och göra hundöron.

Inte klicka på "nästa sida" och helt ha glömt bort vad jag hittade på sidan innan.

Och sen ned till affären och brottas med andra människor, läsa på baksidan av böcker man aldrig trodde man skulle titta på, hitta böcker man aldrig hört talas om och alltid få med något impulsköp.

Så nej, det lutar inte mot att bli modern under bokrean i år heller och beställa böckerna via nätet. Det förtar hela charmen.

Sen blir det nog tyvärr ingen bokrea alls för mig i år, tror jag. Jag har fullt upp med min D-uppsats där jag har både en hel del facklitteratur men ännu mer skönlitteratur framför mig under året. Men något impulsköp ska jag nog försöka hinna med i alla fall. Mest så där principiellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar