lördag 11 februari 2012

Bokklubben Gondol

För ett par veckor sedan fick jag ett samtal från Bonniers nystartade bokklubb Gondol. I vanlig ordning så är jag ytterst skeptisk mot telefonförsäljare och jag är alltid övertygad om att det finns en hake, att det aldrig någonsin kan vara så bra som det låter.

Och jag är fortfarande lite skeptisk. De lovade mig en bok och en DVD-film helt gratis, inte ens porto skulle jag behöva betala, och för att göra det hela ännu mer lustigt så finns det inga köpkrav heller. I slutändan så behöver detta inte kosta mig en enda krona om jag inte vill. Vilket jag även fick försäljaren att själv säga på den inspelning av avtalet som de alltid gör. Det enda jag åtog mig var att vara medlem i ett halvår och ta emot medlemstidningen. Men jag behöver inte köpa nåt.

Så igår när jag kom hem från jobbet så väntade ett paket med en DVD-film och Leif GW Perssons Gustavs grabb och precis som försäljaren utlovat: inte ens porto behövde jag betala.

Så nu återstår det bara att se: kommer detta verkligen att vara så bra som telefonförsäljaren lovade?

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera