tisdag 20 mars 2012

Hotet mot nattens varelser

Jaha, då inföll så vårdagjämningen i morse, klockan 0614 om jag inte misstar mig helt. Vi går mot ljusare tider och kortare nätter.

Jag tycker synd om vampyrerna. Deras tid på dygnet krymper drastiskt nu. Allt längre tid för dem att spendera i sina kistor eller i jorden eller var de nu föredrar av vistas då solen skiner.

Funderar skarpt här. Detta med vårdagjämningen borde ju då innebära att jag för att kompensera detta varje dygn borde läsa ännu mer i Sookie Stackhouse novels och Vampire diaries, som är de två aktuella vampyrserierna för mig för tillfället?

1 kommentar:

  1. Äsh då. Det är inte så synd om dem. Människor har utvecklat raffinerande metoder att hålla sig vakna nattetid, så som kaffe och elektriskt ljus. Varför skulle vampyrerna vara sämre. Det viktiga för dem är väl att undvika solljus?
    Om du hävdar att det står i diverse literatur att de sover i kistor/dylikt dagtid, så undrar jag om inte den literaturen är hopplöst föråldrad, eller saknar trovärdiga referenser.

    /Petter

    SvaraRadera