tisdag 15 maj 2012

Nackdelen med förkortade ressträckor till jobbet

Nej, jag tänker absolut inte gnälla. Företaget flyttade till nya lokaler i fredags, vilket har förkortat min ressträcka till jobbet med ungefär en kvart, och hemresan med ytterligare tio minuter. Okej, bussen går exakt samma väg dit som hem, men köerna är helt klart kortare när man ska hem.
Och framför allt: jag slipper byta någonstans på vägen. Jag går på bussen vid hållplatsen fem minuters gångväg från hemmet och går av den en minuts gångväg till jobbet. Bättre kan man nog knappast ha det i Stockholmstrakten.

Men, för självklart så finns det ett men... den där boken som alltid ligger i min väska... Den kommer verkligen inte bli utläst inom en snar framtid, den saken är klar. Det är inte många sidor jag hinner med numera, när jag åker till jobbet...

Men som sagt, jag tänker inte klaga. Sitter hellre uppkrupen i soffan, eller när solen tittar fram, på balkongen och läser än vad jag gör det på kollektivtrafiken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar