fredag 25 maj 2012

En brev till min handduk

Älskade handduk,

Jag ber så mycket om ursäkt för att jag glömde dig hemma idag. Att jag glömde dig hemma på denna enda dag på året då du borde få följa med på en studieresa utanför hemmet. En dag då du skulle få se någonting helt annat än linneskåp, badrum, tvättkorg eller tvättmaskin.

Men jag kan lova dig, du hade inte haft så roligt, även om du fått följa med mig till jobbet idag. Du hade bara fått legat i min väska nere vid mina fötter. Här hade du inte funnit några vänner. Inte en handduk i sikte på denna arbetsplats, som ändå består av många programmerare och andra datormänniskor. Sådana som man förväntade skulle ha med sig sin handduk en sådan här dag.

Så du missar i ärlighetens namn inte så mycket. Och vi ses ju snart igen, om några timmar, då veckans sista arbetsdag är till ända.

Med vänlig hälsning

/Hanna

1 kommentar:

  1. Jag kan trösta dig med att jag inte såg en enda handduk ute på stan i dag. Inte heller jag hade min med mig...

    SvaraRadera