onsdag 18 januari 2012

En kopierad enkät

Okej, om någon börjar så måste väl alla andra haka på. Så varför inte jag också. Här kopieras Enligt O:s enkät helt friskt, dock med egna svar. Okej, nu vet jag ju faktiskt inte om det var just Enligt O som började med enkäten ifråga, men jag hittar inga äldre källhänvisningar, utan ger henne hela äran härmed. Dock kunde jag inte låta bli att lägga till en egen kategori på slutet.

Vid sängen:
Kämpar envetet med Dan Browns Den förlorade symbolen. Den är spännande och man sugs in i den, men man vill ju bara komma till slutet så man får veta hur det går...
På toaletten:
Inga böcker förvaras på toaletten, även om en sådan kanske följer med någon gång. Därinne finner man däremot sambons senaste exemplar av speltidningen LEVEL och något nummer av någon av de två lokaltidningarna för Sollentuna.
I väskan:
Vanligtvis så brukar samma bok som finns vid sängen få följa med i handväskan, men om det är som nu, då sängboken inte är i pocketformat så har det utifrån tyngdaspekten blivit en helt annan bok i just pocket:Roslund&Hellströms Flickan under gatan.
På ipaden:
Nej ni, någon sådan har jag absolut inte. Däremot har jag i mp3-spelaren Inger Frimansson Katten som inte dog och väntandes Erlend Loes Doppler.
För att fortbilda mig: 
För tillfället står det stilla på fortbildningsfronten, i väntan på att få påbörja min D-uppsats inom kort. Så denna kategori kommer nog byggas på ganska ordentligt inom kort.
För att jag är en nörd: 
Tja, här måste nog Anna Höglunds doktorsavhandling Vampyrer passa bra in. Både för att det är facklitteratur och för att jag nog ändå vid det här laget får klassificera mig som vampyrnörd. Och självklart även Bellmans samlade Fredmans epistlar illustrerad av Ulf Lundell och Shakespeares samlade sonetter.
På jobbet:
På jobbet ägnar jag mig endast åt läsande och/eller författande av tekniska manualer. Ungefär lika spännande som det låter.
Utmaningsbok: 
 H.P. Lovecrafts Haunter of The Dark Other Tales.
På is:
Jag har inga böcker som ligger på is, har jag väl påbörjat en bok så läser jag klart den. Däremot så har jag bokserier som ligger på is, där Terry Pratchetts Skivvärlden är den som hamnat mest på is. börjar misstänka att jag är en av de få människor som klarat av att endast läsa två böcker i den serien och sen inte fortsatt...
Läser emellanåt: 
 Nej tyvärr, jag läser ut boken på en gång, så det finns ingen bok som jag läser emellanåt. Dock två antologier som läses från och till: David J. Skal Vampires - Encounters With the Dead och markis de Sades The Complete Marquis de Sade. Kul, rolig, men svårläst...
Guilty pleasure:  
Ja, jag är helt såld på Margit Sandemos Isfolket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar