fredag 27 januari 2012

Rakt och djupt in i vampyrernas sexuella värld

Så har jag då äntligen haft sitt första handledningsmöte inför författandet av min D-uppsats. Så där förutom den glädjande nyheten att min idé och mitt syfte för D-uppsatsen blivit godkänd, så sprudlar jag just nu av glädje, tankar och funderingar. För nu ska här sättas igång! Det ska läsas och det ska skrivas så fingrarna blöder!

Rakt ned i vampyrernas sexualitet ska det dykas nu. Mer specifikt den manliga sexualiteten bland de nya, moderna vampyrerna med Eric Northman i spetsen, åtföljd av Edward Cullen och Damon Salvatore (och kanske även hans bror). I alla fall som det ser ut just nu. Får se om dessa män kommer kompletteras med fler med tiden.

Det ska bli oerhört spännande och väldigt kul att ge sig i kapp med! Och att ha SF-bokhandeln som den största källan för litteratur för en akademisk uppsats, ja, det kan ju inte klassificeras som annat än väldigt roligt och utmanande. Här ska letas facklitteratur och annan kuriosa!

Däremot så drabbas jag i vanlig ordning inför en ny litteraturkurs av ett litet missmod. Alla de där andra böckerna som jag skulle läsa då? De där som står och väntar på mig i bokhyllan hemma, som bara står och skriker efter mig att de vill bli lästa?

Tja, jag får se, det kanske finns tid över till dessa böcker också under detta år. Det får visa sig. Just nu har jag vampyrer i större utsträckning än vanligt på hjärnan.

Och en neddykning i Eric Northmans sexualitet... Det säger man inte nej till i första taget ;)

Lite kortare rapporter kommer nog dyka upp här på bloggen allt eftersom författandet och läsandet fortskrider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar