fredag 28 september 2012

Så kommer ytterligare en helg i Stockholm gå förbi och aldrig komma åter

Okej, det är ju kul att olika kulturella tillställningar, som till exempel nästa års Eurovision, sker på helt andra ställen än här uppe i den kungliga huvudstaden. För häruppe händer det ju i ärlighetens namn så mycket, som det är. Och Sverige är ju faktiskt inte enbart Stockholm, även om många kritiker gentemot Eurovisions placering i Malmö verkar tro det.

Men om det finns en sak som verkligen borde gå av stapeln här uppe i Stockholm så är det ju bokmässan. Inte för att det är den kungliga huvudstaden eller för att en massa bokförlag ligger här uppe eller någonting åt det hållet.

Utan enbart för att det ju är här som JAG bor.

Och Göteborg ligger så långt ifrån lilla JAG.

Snyft, ingen bokmässa för mig i år. Heller. Men en vacker dag så ska även jag dit.

Men så länge så får jag väl trösta mig med att nästa helg är det SF-konventet Kontrast i Uppsala. Och det ligger ännu längre från Göteborg än vad Stockholm gör. Skadeglädjen är stor just nu ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar