tisdag 21 augusti 2012

Kulturutbyte och numera nörd?

Det tillkommer helt klart en hel del fördelar med att bli sambo. Som detta med fritidsnöjen och sysselsättningar, till exempel. Jag och sambons intressen går ganska ordentligt i olika riktningar: jag njuter gärna av en god bok om jag får lite tid över, han sätter sig hellre framför datorn och spelar spel.

Men med tiden, vi har bott i hop i ungefär ett och ett halvt år vid det här laget, så har intressena förskjutits något. Från att i stort sett aldrig läsa en rad i en bok så slukar sambon bok efter bok, dock lite mer sporadiskt än vad jag gör. Och jag, jo då, i helgen införskaffades tre stycken datorspel. ("Köp 3, betala för 2" på reaavdelningen, om jag nu ska försvara mitt gigantiska inköp...) Det som dock drog mig till reahyllan var helt klart närvaron av datorspelet "Metro 2033". Och har jag precis läst ut boken, så... ja, då kanske man ska ge sig på datorspelet också, som hjälpt till att göra boken världskänd.

I övrigt blev det även "Worms", ett spel jag varmt rekommenderar till alla som har barnasinnet i behåll!

1 kommentar:

  1. Du har blivit utmanad! http://skuggornasbibliotek.blogspot.se/2012/08/utmaning-8-saker-om-dig-sjalv_21.html

    SvaraRadera