onsdag 22 augusti 2012

Varning för zombier!

Den 25:e augusti anordnas Zombie Walk här uppe i Stockholm, till min stora lycka. Inte för att jag brukar delta, utan mest för att jag tycker att det är ett väldigt kul initiativ och det är ju ändå väldigt underhållande att titta på. Jag kommer heller aldrig att glömma den första zombie walken som jag sett. Jag var på besök i Göteborg över dan med en kompis, helt omedveten om denna aktivitet just denna dag. Så döm av vår förvåning när man strosar runt där bland affärerna och helt plötsligt möts av en massa zombier!

Nyss gick jag in på Stockholm Stadsbiblioteks hemsida, och den förvåning jag möttes av där var nog större än mötet med zombierna i Göteborg. För jo då, hur otippad det än kan kännas, så gör Stockholms Stadsbibliotek reklam för Zombie Walk här i Stockholm!

Det kanske inte är precis som så att zombierna gått in i bibliotekens finrum, utan stadsbiblioteket som vidgat sina vyer. Vilket ändå, så där lite bittert sagt, är på tiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar