tisdag 14 augusti 2012

Slut på sommarledigheten

Tänk vad fort sommarledigheten försvinner. Och det varje år. Och man blir konstant lika förvånad. I och för sig så blev det en lite annorlunda semester för mig i år, den blev uppdelad i två omgångar, vardera del på två veckor. Vilket helt klart var på gott och ont, den saken är klar.

Däremot så blev det pinsamt lite läsning denna sommar. Det är nästan så jag undrar om jag någonsin har läst så här lite på en sommar. På sammanlagt sex veckor tog jag mig igenom en enda bok, Metro 2033 av Dmitrij Gluchovskij. Inte för att boken var trögläst eller dålig, tvärtom, den är riktigt bra (Jaja, recension kommer senare...).Men det blev liksom inte mer läst än så. Inget liggande i solstol på balkongen eller på filt på gräsmattan eller badstranden. Det vete gudarna vad jag gjorde i stället. Men fördrev tiden på ett effektivt sätt verkar jag ha gjort i alla fall.

Men, men, nu kommer väl snart hösten ,kan tänkas. Och finns det då någonting som passar bättre än att istället för en solstol krypa upp i soffan under en filt tillsammans med en varm kopp te och en god bok?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar