onsdag 3 oktober 2012

En massa författare på spåret

Jo då, jag kan inte rå för det, jag är väldigt glad just nu. För det blir helt klart ytterligare en säsong av SVT:s långkörare "På spåret" för min del.

Och så många författare som de har lyckats få med. Och därmed även en av mina svenska favoriter: Martina Haag. Och så Marcus Birro så klart och även Katarina Mazzetti, som jag förvisso inte är överdrivet förtjust i. Men ändå. Ytterligare en författare.

Sen har jag förvisso lite delade känslor av att få se Göran Hägg i tv-rutan i såna här tillställningar igen. För trots allt, jag har haft hans facklitteratur att luta mig emot genom flertalet litteraturvetenskapliga kurser. På nåt sätt så vill man ju ändå att författarna till ens facklitteratur alltid ska ha rätt, på nåt sätt. Och det är ju ändå lite så jag ser på Göran Hägg: alltid rätt. I alla fall när vi kommer till litteratur.

Slutligen, inte att förglömma, aldrig att förglömma: "Babels" underbara programledare Jessica Gedin!

så, kan vara annat än glad just nu? Det här kommer bli en riktigt bra säsong. Och det en 25:e säsong också! Nu är det bara att hoppas på en massa bra litteraturfrågor också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar