måndag 16 april 2012

J.K. Rowling som vuxenboksförfattare?

Ja, jo, det måste jag ju ändå erkänna att det hänt konstigare saker, och det till och med inom litteraturens värld. Men jag kan inte komma ifrån det faktum till att jag känner mig väldigt skeptisk till J.K. Rowling som vuxenboksförfattare, det är väl inte precis där hennes författartalanger finns?

Jag vet inte heller om jag precis kommer ge mig på jakt efter hennes kommande bok. För jag kommer förevigt förknippa henne med Harry Potter och hans värld, och det kommer nog förfölja mig i all evig framtid. Och då sätter man ju förväntningarna på en speciell nivå, och frågan är om hon kommer kunna leva upp till de förväntningarna och samtidigt lyckas med en kvalitativ och läsvärd vuxenbok? Eller är jag bara fylld av fördomar här och lagom måndags-bitter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar