måndag 23 april 2012

Temadagar till fanders...

Antalet temadagar verka öka konstant. Enligt en lista över temadagarna för år 2012 så verkar det inte finnas någon dag som inte har en temadag. Vi firar allt numera, från lakrits, surdeg och kanelbullar till Hiroshima, cannabis och lösenordsbytardagen. Var går egentligen gränsen för överdrift?

Idag firar vi världsboksdagen, en temadag inrättad av UNESCO. Exakt vad detta nu innebär... det måste jag ändå erkänna att jag inte har den minsta koll på. Själv älskar jag böcker, jag älskar att läsa, jag älskar att fångas upp av den fiktiva världen, få ta med mig någonting utav författarens tankar och intentioner. Men världsbokens dag... Tja, inte kommer jag läsa mer idag än vad jag gör en vanlig måndag.

Men, det kanske finns andra sätt att uppmärksamma just världsboksdagen? Någon som har ett tips vad jag bör företa mig idag för att hylla boken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar