söndag 12 februari 2012

Oväntat bokinköp

Under helgens besök i bokaffären för att få tag på ytterligare nödvändig skönlitteratur till min uppsats, ramlade jag och sambon över den numera klassiska erbjudandeskylten: "Köp 4 pocketböcker betala för 3". Och eftersom de två böcker jag behövde endast finns i kartonnage, så... ja, självklart så blev det två böcker till. Så förutom att sambon gjorde ett av sina sällsynta, men numera vanligare och vanligare, bokinköp så gav jag mig på jakt efter den där fjärde "gratis" boken. Där jag gick enbart på utseendet. För inte går väl detta omslag av för hackor?
Mordet i Eiffeltornet av Claude Izner, ja det vete gudarna, bara titeln gjorde att man drogs till denna deckare. Den ser så där lagom mysig ut, den bara utstrålar nostalgi och samma underbara läsupplevelse som man kan få av Sherlock Holmes eller Agatha Christie.

Men ett tag till kommer denna bok få stå i bokhyllan och utstråla smakfullhet och nostalgi. Återkommer mer om boken den dag jag ger mig på den, med förhoppning om lika mycket kvalitet i berättelsen som i omslaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar